joi, 6 martie 2014

Trash The Dress

Voi incepe acest articol amintindu-mi de vremea cand eram mai mica, o copila naiva care visa ca Fat Frumos va veni calare pe un cal alb si ca acesta o va face mireasa lui. Incercam mereu sa imi inchipui cum voi arata, cum va fi rochia aceea imaculata. Tin minte ca la un moment dat,  in timpul unei expeditii in podul bunicilor am gasit  rochia de mireasa a mamei. Bineinteles ca timpul o ingalbenise si moliile probabil facusera vreun party... dar rochia era inca superba. M-am gandit atunci ca povestea acesteia e trista... o rochie atat de speciala si totusi ''de unica folosinta''.  

    Acum nu imi mai fac griji. Am aflat intre timp ca Fat Frumos nu stie sa calareasca, iar chestia cu rochia nu e chiar asa de simpla.
    Cautarea rochiei de mireasa este o parte foarte emotionanta din procesul de planificare a nuntii. Probezi zeci de rochii, pierzi ore intregi privind reviste, vitrine, proband ... insa nu conteaza. Sentimentul pe care il ai atunci cand te privesti in oglinda si ai certitudinea ca asta e ! ... ''ca sunteti facute una pentru cealalta'' ... e minunat (asa mi s-a spus). Bineinteles ca acum vorbesc din auzite , insa sunt convinsa ca asa si e.


    Am aberat putin si m-am indepartat de la tema articolului.
    Vestea buna este ca in ultimul timp miresele au inceput sa nu mai poarte rochia de mireasa doar in ziua nuntii, ci si cu alta ocazie. Este vorba de deja cunoscuta sedinta Trash the Dress ( sau cum spun eu Sa Terfelim Rochia).



    Trash The Dress este un ritual american la origini, dar care a fost imprumutat mai apoi in toata lumea, inclusiv la noi. Putem sa ii spunem Aftershoot, Rock the dress, "Demiresizare" ... ideea este ca acesta sedinta foto-video are un farmec aparte, in urma ei rezultand materiale foarte artistice, expresive si neasteptate. Este vorba de creare nu de distrugere. Rochia poate fi doar murdarita, udata, rupta chiar ... dar nu este obligatoriu. Se pot face si sedinte TTD "curate". Eu vad acest ritual ca pe o ocazie de a te mai bucura odata rochia de mireasa si mai ales ca pe o materializare a emotiilor si sentientelor din spatele rochiei, o refulare a tensiunilor din ziua nuntii.


    Multe voci sustin ca acest trend a luat nastere prin 2001 la Las Vegas, unde fotograful John Michael Cooper a inceput sa faca fotografii ce contrastau eleganta miresei cu diversele locatii neobisnuite. Wikipedia spune ca ideea de a ''trashui'' rochia dateaza de prin 1998 cand in serialul Sunset Beach a fost filmata o scena in care Meg Cummings a intrat imbracata in ocean pentru a-si distruge rochia. Am preluat si noi fenomenul acum vreo 2-3 ani, nu cred (nu am aflat cel putin) ca exista vreun forograf care sa isi fi asumat titlul de ''Primul care a facut Trash The Dress in Romania''.  La ora actuala majoritatea fotografilor profesionisti propun astfel de sedinte.


Sedintele presupun locatii neobisnuite & deosebite. O sa incerc mai jos sa fac o clasificare simpla :
Sedintele ''wet'' - cele mai populare. Presupun locatii cu apa (mlastina, lac, ocean, mare). 
Sedintele ''urban'' - cred ca ocupa locul 2 la popularitate. Sunt cele mai accesibile si pot fi folosite orice locatii din orase : locuri de joaca, poduri, alei, cimitire de masini, ziduri cu grafitti, etc.
Sedintele ''country'' - au loc de obicei in decoruri mai rustice,  campuri, ferme, etc. 
Sedintele ''creepy'' - se prefera locatiile mai misterioase gen cladiri parasite, ruine. Efectul lor mie una mi se pare remarcabil.
Sedintele ''extrem'' - pot fi de doua tipuri : locatie extrema sau actiuni extreme. In cazul al doilea consecinta acestor actiuni este o rochita de mireasa distrusa la propriu.
Sesiunile TTD pot fi individuale (o singura mireasa) sau colective (un grup mai numeros de miresici). Un TTD ''wet'' colectiv la care vor participa aproximativ 20 mirese va avea loc in August (s-au organizat ele ad-hoc prin intermediul unui forum).

Sunt sigura ca un aspect decisiv in a face sau nu aceasta sedinta il reprezinta banii. Pot sa va spun ca astfel de sedinte incep de la 200 euro (doar foto) si pot ajunge pana in jur de 5-600 pentru o sedinta foto-video.  Bineinteles ca preturile depind si de renumele si talentul furnizorilor implicati.

Din punctul meu de vedere aceste sedinte necesita dedicare de ambele parti ... ale aparatului de fotografiat/ camerei de filmat. Si cei care se afla in spatele obectivului cat si cei din fata lui trebuie sa se dedice total. Intreg procesul necesita creativitate pe de o parte si dezinvoltura pe de cealalta parte.

Acestea fiind zise va doresc spor in pregatiri !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu